פיטסנטר בלוג מידע מקצועי אימון כוח – היתרונות באימון עם קטלבלס

אימון כוח – היתרונות באימון עם קטלבלס

אם גם אתם מחפשים אימון חדש, מאתגר ומלא עניין, קטלבלס יכול להיות בדיוק בשבילכם. האימון יכול להתאים לכם גם אם אתם רוצים לגוון באימונים וגם אם מחפשים משהו קבוע. אין ספק שאימוני משקולות שונים ידועים כמחטבים ומעצבים מאוד. אנשים רבים קיבלו גוף חדש ומשודרג באמצעות אימון משקולות. ולכן, ריכזנו עבורכם כל מה שחשוב לדעת על האימון.

אימון קטלבלס - קטל מה?

מדובר במשקולות בצורה שמזכירה כדורי תותח. הן מיוצרות מברזל עם ידית אחת בחלק העליון. מסתבר שמשקולות קטלבלס היו בשימוש עוד במאה ה17 ברוסיה למטרות מדידת משקל. המשקולות יעילות מאוד לאימונים פונקציונאליים למתאמנים ברמות שונות. השיטה מבוססת לרוב על הנפות, תנועה רב מפרקית הדורשת שיווי משקל וקורדינאציה והוצאת אנרגיה גבוהה. כמו כן, השיטה משפרת כושר גופני ומיומנות תנועה. בוודאי תרצו לדעת שהמשקולות האלה נחשבות מבין מכשירי הכושר הטובים והיעילים ביותר.

אימון כוח עם משקולות קטלבלס
בתמונה: מתאמנת מבצעת אימון כוח בעזרת משקולות קטלבלס

יתרונות משקולות קטלבלס

האימון מלמד את הגוף בצורה אחידה ומגובשת. האימון מונע פציעות וכאבים כגון כאבי גב וכאבי ברכיים שעלולים להופיע עקב יציבה לקויה ושרירים חלשים. אימון קטלבלס משלב עבודה על קבוצות שרירים רבות ומערכות שונות בו זמנית. כמו כן, משפר תנועה וגמישות ומחזק את היציבה. קטלבלס נחשב אימון המסייע מאוד לירידה במשקל כיוון שהוא שורף קלוריות ברמה גבוהה וכמובן משפר כושר גופני לאין שיעור. כדי ליהנות מיתרונות השיטה, יש צורך גדול בניסיון וטכניקה. הרי כל תרגיל מורכב מתנועה של קבוצות שרירים  ומפרקים שונות בו זמנית. אם לא מבצעים את התרגיל נכון, איכות האימון נפגעת ויש אף סיכוי להיפצע. לכן כדאי להתאמן בצורה מקצועית ולתת תשומת לב גדולה לביצוע נכון של התרגילים. אבל אל תדאגו- בדיוק בשביל זה יש מדריכים מקצועיים שרק מחכים לכוון אתכם ולעזור לכם.

אימון כוח - עקרונות מרכזיים

קודם כל, חשוב להבין שהאימון הוא תהליך. ההתקדמות נמשכת על פני חודשים ושנים במטרה לשפר את הטכניקה, המיומנויות והתנועה. חשוב לתרגל בצורה שפויה והדרגתית באופן המותאם אליכם.  כמו כן, חשוב לדעת שבשיטה הספציפית, הטכניקה קודמת לכושר הגופני. תתמקדו קודם בלימוד ובביצוע נכונים עד שזה יהפוך להיות טבע שני לכם. אם תתאמצו ותאתגרו את עצמכם רק לשם הכושר, תהיו מותשים. ויותר מכך, אתם עלולים לפגוע באיכות התנועה ולהטמיע הרגלים שגויים וכך לגרום גם לפציעות. עיקרון חשוב נוסף – אם כואב, תפסיקו את התרגיל. ישנו כאב שקיים ממאמץ וקושי וישנו כאב כי התרגיל לא נכון לכם. יש ספק? כואב? פשוט תפסיקו ותתייעצו עם המדריך.

איזה משקל מומלץ?

ישנו טווח נרחב שמתחיל ב2 ק"ג למשקולת ונגמר ב 48 ק"ג ואף יותר כבד. כמובן, יש להתחיל עם המשקולות הקלות בהתחלה עד שהביצועים שלכם ישתפרו ותוכלו בצורה הדרגתית ומבוקרת לעבור למשקולות כבדות יותר ללא סיכונים מיותרים. גברים מתחילים בדרך כלל עם משקולות במשקל 8- 10 ק"ג ונשים מתחילות לרוב עם 6-8 ק"ג. כמובן, זה משתנה לפירמת הכושר הקיימת של כל מתאמן ומתאמנת. אגב, מפתיע, אבל שימוש במשקולת קלה מדי עלול גם כן להוביל לביצוע שגוי.

לסיכום, מדובר בשיטת אימון הכוללת הנפות עדינות יחסית של משקולות. האימון דורש מיקוד, שיווי משקל וקורדינאציה ומודעות לתנועה כדי להתאמן נכון. מדובר באימון הכלל גם תרגילים לא מסורתיים ולכן דורש תשומת לב מיוחדת לטכניקה. גדי לבצע נכון את התרגילים ולא לפגוע בצוואר ובעמוד שדרה יש ללמוד נכון את השיטה. ולכן, מחכים לכם מדריכים מקצועיים ומוסמכים שילמדו אתכם איך להתאמן ולשמור על עצמכם.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

כל מה שרציתם לדעת על אומנויות לחימה מהמזרח
פורסם ע"י עומר שדה ב 22 לנובמבר 2023
אומנויות לחימה מהמזרח כוללות מגוון רחב של דיסציפלינות, שלכל אחת מהן הפילוסופיות, הטכניקות והשורשים התרבותיים הייחודיים לה. אומנויות אלה משלבות לעתים קרובות הגנה עצמית, מיומנויות לחימה, מדיטציה ומסורת. בנוסף, הן גם מציעות גישה הוליסטית לצמיחה אישית וכמובן, כושר גופני. לכן, אם גם אתם חושבים להתחיל בפעילות כזאת, כדאי שתבדקו במה אתם בוחרים. האפשרויות מגוונות ולכן […]
תרגילי בטן
פורסם ע"י חן רוזנשטיין ב 25 לאוקטובר 2022
לכולנו יש רצון עז להיראות נפלא, ורבים מאתנו מתמודדים עם בטן שלא נראית כפי שהיינו רוצים. זה נשמע לכם מוכר? תוהים מה תוכלו לעשות בנידון? הגיע הזמן שתיקחו יותר ברצינות את תרגילי הבטן שאתם יכולים לשלב בחיי היומיום שלכם. במאמר הבא ריכזנו לכם את המדריך המלא למתחילים של תרגילי בטן תחתונה ועליונה. מוכנים? בואו נצא […]
פורסם ע"י ניצן בידרמן ב 10 לאוקטובר 2022
בלי ששמתם לב החיים שלכם הפכו להיות לחוצים מאוד בשנים האחרונות? אתם מחפשים את השקט ואת השלווה? רוצים לשמוע את הקול שלכם בתוך כל הרעש והבלגאן? עכשיו זה הרגע להתחיל בשיעורי יוגה למתחילים. מה שכן, חשוב שתבחרו בדיוק את סוג היוגה המתאים לכם, ועל כך במאמר שלפניכם. יוגה למתחילים – על מה כולם בעצם מדברים? […]