פיטסנטר בלוג קיר טיפוס קירות טיפוס – כל מה שלא ידעתם על קיר טיפוס

קירות טיפוס – כל מה שלא ידעתם על קיר טיפוס

קירות טיפוס, בולדרים, טיפוס הובלה, טיפוס ספיד? מסתבר שענף הטיפוס מאוד מגוון. ענף זה נולד כיוון שהאלפיניסטים, שטיפסו על צוקים וסלעים בטבע – חיפשו מקום להתאמן בו. קיר טיפוס, מתחם מלאכותי שנוצר כדי לענות על צורך זה. אלפיניסטים, שמטרתם היחידה היא לעבור מכשולים ולהגיע לפסגה, מצאו פתרון, יש להם אימון טיפוס מותאם. בנוסף, במהלך המאה ה-19, החל ענף זה לתפוס תאוצה ואף הפך להיות ענף ספורט בפני עצמו.

קירות טיפוס במתחמים מיועדים וגם אצלכם בבית

נוכל למצוא בישראל מעל ל-30 מתחמים של קירות טיפוס בהם נוכל להתאמן ולטפס. הקירות בנויים מלוחות שמחוברים אליהן אחיזות בצבעים שונים. בעזרת הלוחות נוכל לדמות שיפועים שונים מאתגרים יותר ופחות, וכך נגיע לגבהים שונים וזוויות מעניינות. מה שמייחד את הקירות המלאכותיים זה שאת האחיזות השונות נוכל להזיז ממקום למקום. בעצם כך, נוכל לבנות מסלולים בעלי דרגות קושי שונות ומותאמות לספורטאים בדרגות שונות. לכל מסלול טיפוס יהיה צבע שונה שמטרתו להדגיש רמת קושי. מטרתנו היא להצליח להגיע לפסגה כשאנחנו משתמשים רק באחיזות מתאימות לאותו מסלול. כמו כן, את הטיפוס נבצע לאחר שהבנו את כל כללי הבטיחות. יחד עם זאת לכל סגנון בענף ישנם כללי בטיחות שונים. דבר נוסף, נוכל לבנות קיר טיפוס ולהקים כמעט בכל חדר ילדים, גינה או חלל שנגדיר בבית. כך שאימון טיפוס בהחלט נגיש ואפשרי לכל מי שחפץ בו.

קיר טיפוס. טיפוס קיר
בתמונה: קיר טיפוס בתל אביב

מתאמנים או נהנים?

כשראיתי בפעם הראשונה קיר צבעוני בעל בליטות צבעוניות ומשונות, חשבתי לעצמי אולי גם אני יכולה להגיע לפסגה? וכך היה, אחרי ביקור באחד ממתחמי הטיפוס, לאחר הבנת כללי הבטיחות במתחם התחלתי לטפס ואפילו הגעתי לפסגה! מה שכן, לא הבנתי עדיין את משמעות הצבעים והמסלולים. אבל, הנאה מובטחת!
בעקבות זאת, גיליתי שכל צבע בעצם מצביע על מסלול בדרגת קושי מסויימת. גיליתי שחלק מהמטפסים מקפידים לרדת בחזרה את הדרך שעלו. כך בעצם הבנתי שזה אימון לכל דבר, כל השרירי ליבה מתגייסים להחזקת הגוף צמוד לקיר. בעזרת הידיים והרגליים נעלה ונרד מקיר הטיפוס. כך הרווחנו אימון מקיף העובד על כל השרירים מבלי להגיע לחדר כושר. נוכל גם לטפס בדגש על מהירות וחזרה על מספר מסלולים. ניצור סט של מסלולים כחלק מאימון, כמובן על מנת להשתפר. יש מטפסים שיעדיפו לרכוש נעלי טיפוס מותאמות ואפילו רתמה אישית. זאת למרות שאלו מסופקים כמעט בכל מתחם קיר טיפוס.

לכל אחד יש טיפוס מיוחד

בולדר הינו אחד מענפי טיפוס קירות. בולדרים בנויים ממסלולים שונים ומגוונים בעלי דרגות קושי משתנות. הבולדרים מאוד מיוחדים ורובם ממוקמים בחדרים ממוזגים. הקיר בנוי לגובה של עד 4.5 מטרים ואבטחת הבולדר שונה מקיר טיפוס רגיל שאנו מכירים. אבטחת הבולדר היא מזרן עבה מאוד שממוקם בתחתית המסלול ובולם את המטפס במקרה של נפילה. לעומת זאת בטיפוס הובלה, נשתמש בציוד טיפוס ייעודי ומוכר יותר בתחום. קיר טיפוס זה הינו בעל אבטחה שונה. אנו מחוברים לחבל ורתמה שמאבטחים אותנו ומאפשרים לטפס לגובה רב יותר. קיר טיפוס כזה בנוי לגובה רב ואף ומגיע לגובה של עד 30 מטרים. בטיפוס הובלה נצטרך לעבור הדרכה מאוד ספציפית על מנת שנוכל להתחיל לטפס. כמו כן, בכל מסלולי הטיפוס מומלץ לטפס בעזרת נעלי טיפוס מתאימות. ישנם מטפסים המשתמשים במגנזיום על מנת לשפר אחיזה ולמנוע החלקה. אצל חלק מהמטפסים נראה כלי קטן שבו הם שומרים את האבקה ונעזרים בה בזמן הטיפוס. אם זה משהו שמעניין אתכם, אני בהחלט ממליצה!

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

כך תחזקו את גופכם בעזרת אימונים מתאימים
פורסם ע"י ליאת מגריסו ב 28 למרץ 2024
אתם מוצאים את עצמכם מתאמנים הרבה מאוד אך לא רואים תוצאות? או ליתר דיוק, רואים תוצאות שאינן מספקות אתכם? אם כך, ברור מדוע אתם מחפשים אימונים מתאימים. העניין הוא שהיום, בתחום הכושר הגופני, השמיים הם הגבול. לכן לא קל לבחור את האימונים הנכונים לכל אחד מאיתנו. מבולבלים ורוצים עזרה? בכתבה שלפניכם תמצאו מספר טיפים שיעזרו […]
טיפים לשיווק סטודיו בדרך נכונה
פורסם ע"י ליאת מגריסו ב 27 לפברואר 2024
בשעה טובה הקמתם סטודיו נהדר לשיעורי ספורט שונים? אם כך, ברור שאתם רוצים להצליח. אתם בוודאי רוצים שעוד ועוד אנשים יגיעו, יתעניינו ויהפכו ללקוחות קבועים. עם זאת, זה לא באמת כל כך קל, כי אתם לא היחידים. יש הרבה אנשים שמנהלים סטודיו עם שיעורים כאלה ואחרים. תוהים מה ניתן לעשות ואיך בכל זאת מצליחים? אספנו […]
אימון רצועות כושר לשיפור הכושר הגופני
פורסם ע"י יעקוב מור ב 31 לינואר 2024
רצועות כושר לאימון הפכו לכלי פופולרי לשיפור הכושר הגופני. אביזרים רב-תכליתיים ויעילים אלה מספקים דרך מצוינת לביצוע אימונים שונים. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו רבים אחרים, רוצים לדעת על מה כולם מדברים. מה כל כך מיוחד באותן רצועות שאפשר לעשות בהן שימוש בספורט? והאם זה יכול להתאים לכל אחד? רגע לפני שאתם נרשמים לאימונים […]