פיטסנטר בלוג פילאטיס עובדות שלא ידעתם על פילאטיס

עובדות שלא ידעתם על פילאטיס

האם אתם נמנים על אלה שעושים פעילות גופנית באופן קבוע? או שאתם נמנעים מלהתאמן בכלל? ואולי ניסיתם להתאמן אך לא מצאתם את שיטת האימון בשבילכם? כולנו יודעים שלעשות פעילות גופנית מאריך תוחלת חיים ומשפר את הבריאות. ולמרות זאת, לא פשוט לדחוק בעצמנו להתאמן כשלא מצאנו שיטת אימון שתתאים לנו. אז כדי שלא תאמרו נואש ותזניחו את הגוף והנפש, תכירו- פילאטיס.

מה זה פילאטיס?

שיטת אימון ששמה דגש על נשימה, ריכוז, דיוק ואיזון. עובדת סימטרית על כל הגוף תוך כדי שימוש בשרירי הליבה וכוללת מעבר בין תנועות ומנחים שונים תוך כדי שליטה מלאה על הגוף כדי שהתנועות יהיו מדויקות ונכונות. קיימים שני סוגים של השיטה, פילאטיס מזרן ופילאטיס מכשירים. פילאטיס מזרן מציע תרגילים במנחים שונים של שכיבה, ישיבה, עמידה בדרגות קושי שונות על מנת שכל מתאמן יבחר את המתאים לו. כמו כן, לכל תרגיל יש וראציות רבות ואפשרות להשתמש באביזרים כדי לגוון את אופי האימון. בין האביזרים השונים בפילאטיס מזרן תוכלו לגלות משקולות, כדור קטן, מדרגה, גומיות ועוד. פילאטיס מכשירים, לעומת זאת, מבוסס על התנגדות באמצעות קפיצים. תוכלו לחזק את הגוף ולשפר את טווחי התנועה שלכם בצורה הדרגתית תוך כדי תמיכה נכונה במפרקי הגוף.

עובדות שלא ידעתם על פילאטיס
בתמונה: אישה בתנוחת legpulls באימון פילאטיס

המכשירים הפופולריים והאהובים

בשיעורי מכשירים תוכלו לראות כמה מכשירים נפוצים במיוחד. קודם כל מיטת פילאטיס, אשר קיימת בשני סוגים, מיטת רפורמר ומיטת קאדילק. מיטת רפורמר מאפשרת אימון שכולל שימוש בקפיצים כדי ליצור התנגדות בדרגות שונות ובמנחים שונים. בעולם הספורט ידוע שאימון המציע התנגדות נכונה לגוף, שורף הרבה יותר שומן ומחזק מאוד את השרירים. מיטת פילאטיס קאדילק מתאימה מאוד למתאמנים מתחילים ובנויה כחלק ממתקן שלא נע, עם בר וקפיצים. מכשיר פופולרי נוסף הוא כיסא הוונדה המציע אימון ללא תמיכה של משענת גב עם קפיצים בעלי רמות שונות של התנגדות.

והנה הדברים שלא ידעתם!

חושבים שאתם כבר יודעים הכל על שיטת האימון הבינלאומית והאהובה? קראתם את הכתבה עד עכשיו ואמרתם לעצמכם שהבנתם את כל מה שצריך? אז קבלו- הדברים שכנראה עדיין לא ידעתם.
שיטת אימון אידאלית לבעלי פציעות ומגבלות פיזית. אל תתנו למחשבות שלכם להגביל אתכם! מדובר בשיטת אימון שלא רואה מגבלות ממטר. התרגילים בנויים כך שאתם לא שוהים בשום תנוחה הרבה זמן וכך לא יוצרים עומס על מפרקים ולכל תרגיל קיימות וראציות שונות להתאמה אישית מקסימלית לכל מתאמן. בנוסף, פילאטיס מכשירים מציע אימונים נוחים במיוחד לבעלי פציעות וקשיים גופניים ואף לסובלים מורטיגו וסחרחורות.
שילוב מזרן ומכשירים לא רק שניתן לשלב בין שני סוגי האימון הקיימים, אלא אף רצוי לעשות זאת. כמו כן, בשיטת מכשירים אפשר לבצע תרגילים של שיטת מזרן בעזרת הקפיצים וכך ליצור תרגילים שונים שעובדים על קבוצות שרירים שונות.
זה לא הגיל, זה התרגיל – ספורט שמתאים לאנשים עם פציעות ואתגרים פיזיים? אמרנו. לאנשים עם אתגרים נפשיים? גם אמרנו. ומה עם אנשים בגיל הזהב? כיוון שקיים מגוון ענק של תרגילים ומנחים עם וראציות שונות, האימון מושלם לגיל הזהב.
בגילאים האלה חשוב לחזק ואת הגוף כדי למנוע פציעות ולשפר שיווי משקל כדי למנוע נפילות. גם לנשים בהריון ולאחר לידה מוצעים תרגילים לחיזוק רצפת האגן ועוד.

והחשובים ביותר-

שיטה הדוגלת באיזון גוף ונפש. כושר גופני, חיטוב ועיצוב הן לא המטרות היחידות כאן. האימון שואף ליצר הרמוניה בין הנפש לגוף ולשפר את המודעות ויכולות הריכוז על ידי ביצוע התרגילים, נשימות, הרפייה ונוכחות ברגע. השיטה שמה בחשיבות עליונה ביצוע נכון ומדויק של התנועות תוך כדי שמירה על מיקום נכון של עמוד השדרה ואגן הירכיים ובכך מחייבת ריכוז.
הפגת מתחים. האימון גם מרגיע את השרירים ובכך משרה שלווה כללית. בנוסף, בזמן האימון משתחרר הורמון האנדופין שמאזן ומרגיע את הגוף והנפש. מתרגלים קבוע? תזכו גם לשנת לילה איכותית יותר.

אתם עדיין פה? לכו לבדוק איפה יש אימון פילאטיס הכי קרוב אליכם!

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

יתרונותיהם של אימוני פילאטיס מכשירים
פורסם ע"י דפנה דורון ב 24 למרץ 2024
אם יש ענף ספורט שבשנים האחרונות כולם מדברים עליו, זה פילאטיס מכשירים. למעשה, מדובר על ענף ספורט מיוחד במינו ולכן טבעי שגם אתם תרצו לנסות אותו. אם אתם נמצאים בשלב שבו אתם מחפשים ספורט עם יתרונות רבים, הפילאטיס יהיה אידיאלי עבורכם. זה לא במקרה שברחבי העולם כולו כולם מדברים על הספורט הזה. הוא מתאים לאנשים […]
מה זה פילאטיס ומה היתרונות של אימון זה
פורסם ע"י יעקוב מור ב 28 לינואר 2024
אלא אם אתם מתגוררים מתחת לאבן, כנראה שכבר שמעתם על פילאטיס, שהוא אימון שסחף את העולם בסערה ומחזיק בפופולאריות מרשימה מאז שנכנס לחיינו ועד היום. במאמר זה נספר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על פילאטיס, מאיפה הוא הגיע, מה בעצם מתרחש באימון פילאטיס ומה צריך לדעת לפני שמצטרפים לחגיגה. קצת על ההיסטוריה של פילאטיס הפילאטיס […]
מה ההבדל בין יוגה לפילאטיס
פורסם ע"י מעיין רביד ב 21 לינואר 2024
יוגה ופילאטיס צברו פופולריות עצומה כתרגולי כושר המציעים גישה הוליסטית לכושר ולרווחה. לכן ברור מדוע גם אתם רוצים להתחיל לעסוק בענפי ספורט כאלה. עם זאת, חשוב לעצור ולהבין: יש הבדל בין השניים. כל ענף ספורט יוכל לתרום תרומה אחרת לכושר הגופני שלכם ולבריאותכם. לכן חשוב תחילה להבין מהם ההבדלים ומה מציעה כל פעילות גופנית כזו. […]