פיטסנטר טאי צ'י

טאי צ'י

בפיטסנטר תוכלו לחפש אימוני טאי צ'י בסביבה שלכם ולהשוות ביניהם לפי מחיר, מיקום, דירוג, חוות דעת ועוד.

מה זה טאי צ'י?

מדובר על ענף ספורט שמהווה אומנות לחימה פנימית רכה, והוא מוכר כאומנות לחימה סינית. המונח מתורגם ל"אגרוף עליון" או "אגרוף חסר גבולות" והדגש הוא על הגנה עצמית. ספורט זה התחיל במאה ה16 בסין. ככל הנראה בתחילת הדרך הוא היה איחוד של מספר אומנויות לחימה קיימות. עם הזמן, התפתחו סגנונות אחרים, כאשר חלקם שילבו אימונים בנשקים מסורתיים. למשל: החרב הישרה, שהיא בין המוכרות ביותר. תרגול טאי צ'י מתאפיין בתנועות חלקות ומכוונות שנמנעות מכוח גס. התנועות מדגישות את החשיבות של הרפיה, שיווי משקל בגוף ומחשבה ממוקדת. בקרב, הטכניקות מכוונות לנטרל התקפה רכה ע"י הימנעות מעימותים ישירים של כוח. כיום ספורט זה מתורגל באופן נרחב בשל יתרונותיו הבריאותיים. מחקרים מדעיים רבים אימתו את יעילותו בשיפור הרווחה הפיזית והנפשית ובמניעת מחלות. לכן ספורט זה מומלץ מאוד ע"י אנשי מקצוע בתחום הבריאות ומאמני כושר לאנשים מכל המינים והגילאים. למעשה, יתרונות אלה הובילו לכך שפעילות גופנית זו הפכה להיות אחת מאומנויות הלחימה המתרגלות ביותר בעולם כיום.

כל הסיבות לעסוק בטאי צ'י

בהחלט אפשר להבין אתכם אם אתם מחפשים ענף ספורט חדש ומעט מבולבלים. איך בוחרים ואיך תוכלו לדעת שהספורט בחרתם באמת יתאים לכם? כדאי שתדעו: במקרה של טאי צ'י אין באמת ספקות, כי זה ספורט עם הרבה מאוד יתרונות. על פי עקרונות הרפואה הסינית, עיסוק קבוע בטאי צ'י הוא תרופה ותיקה לקידום הבריאות ואריכות הימים. התנועות העדינות והזורמות לא רק מותחות ומחזקות את הגוף. הן גם מגרות את האיברים הפנימיים ומשפיעות לטובה על זרימת כוח החיים בתוך הגוף. הרפואה הסינית טוענת שהפרה של האיזון בין יין ויאנג מזוהה כגורם השורש של מחלות נפשיות ופיזיות כאחד. מחלות נובעות מהפרה או חוסר בשיווי המשקל של יין ויאנג בתוך האיברים הפנימיים של הגוף. זרימה חלקה של צ'י בכל הגוף מביאה לאיזון ולחיזוק של יין ויאנג בתוך איברים אלה. בצורה כזאת היא משפרת את היעילות של מערכות גופניות שונות ומשפרת את יכולת הגוף לרפא את עצמו.

היתרונות הבריאותיים של ספורט זה

היתרונות הבריאותיים של טאי צ'י זכו להכרה גם בעולם המערבי. הוא מוכר כצורת פעילות גופנית מתונה המתאימה לרוב האנשים. כמו כן, פעילות זו מציעה יתרונות כגון חיזוק שרירים, גידים ועצמות. בנוסף, פעילות זו משפרת את היציבה, את הגמישות ואת שיווי המשקל . מחקרים מרחבי העולם תיעדו את ההשפעות החיוביות של טאי צ'י על מערכות הנשימה, הלב וכלי הדם והעצבים. מתרגלים קבועים מדווחים על פחות תסמינים הקשורים לבעיות בריאות עכשוויות. למשל: יתר לחץ דם, מתח, הפרעות במערכת העיכול, בעיות נשימה וחסרים במערכת החיסון.עיסוק בספורט זה יכול להשפיע לטובה על כמעט כל היבט בחיים. אנחנו חיים בעידן שופע במתח ולחצים מסוגים שונים. לכן יש לנו צורך בכלים שיוכלו. לסייע לנו לנהל טוב יותר את הלחץ הזה. כאן בדיוק נכנס לתמונה ספורט זה, שכן הוא מסייע לנו להתמודד טוב יותר עם אתגרים שונים.

ספורט שמתאים לכולם

טאי צ'י הוא מסע שמתחיל למעשה בסקרנות. זה מה שמוביל אנשים רבים לבחון את הדברים ולהבין מה כולל הספורט הזה. בהמשך מגיעה גם ההתמדה, ועם ההתמדה מגיעה ההבנה והשיפור ביכולות. מדובר על פעילות גופנית שמתאימה לכולם. לכן, בין אם את בכושר ובין אם לא, הספורט הזה יתאים לכם. בין אם אתם צריכים ובין אם אתם מבוגרים, כדאי שתנסו לתרגל זאת, כי אתם הולכים להתאהב, אז למה אתם מחכים?