פיטסנטר בלוג כללי תפריט לעלייה במסת שריר

תפריט לעלייה במסת שריר

לאחרונה החלטתם לעשות שינוי? אתם רוצים לא רק להתאמן, אלא גם להעלות את מסת השריר? אתם לא לבד. הנושא של תפריט לעלייה במסת שריר הינו נושא שמטריד ובוער ברבים מאיתנו. אחד מהדברים הבסיסיים שאתם חייבים להבין, זה הנושא של שריפת קלוריות לעומת צריכתן. אנשים רבים מתקשים להפנים את העניין, אך כדי להעלות מסת שריר צריך לאכול יותר ממה שאנחנו מוציאים. השאלה היא כמובן – מה אוכלים? בממוצע אנחנו רואים שיש לאכול כ300 עד 500 קלוריות יותר ביום לעומת מה ששרפנו. זאת כדי הגוף באמת יצליח להעלות את מסת השריר, אז למה אתם מחכים?

תפריט לעלייה במסת שריר

תפריט לעלייה במסת שריר – מה הוא כולל?

באופן כללי, כמו כל תפריט אחר, גם כאן צריכים להופיע כל אבות המזון. אומנם המטרה שלנו היא להעלות את מסת השריר, אך נרצה לעשות זאת בצורה בריאה. לכן יש לדאוג שהתפריט יהיה כמה שיותר מאוזן, אם כי לא תמיד הוא יהיה גם מגוון. לכן תפריט לעלייה במסת שריר כולל:

  • פחמימות – בעיקר מורכבות
  • חלבונים – מסוגים שונים
  • שומנים – שומנים בריאים בלבד ובפיזור שווה לכל אורך היממה

בנוסף לכל אלה, חשוב מאוד להקפיד על שתיה מרובה. שתייה מרובה מסייעת לנו לייעל את כל התהליכים שקורים בגוף. בין אם מדובר על העלאת מסת שריר ובין אם מדובר על מטרה אחרת – שתייה מרובה חשובה.

חשיבות ההתמדה

ממש כפי שקורה אצל מי שרוצה להוריד במשקל, גם כאן ההתמדה היא חלק מהעניין. במילים אחרות, אם תעשו תפריט לעלייה במסת שריר לאורך זמן קצר מידי, זה לא יעזור. צריך להתמיד בתפריט הזה כדי לראות את התוצאות שלו בשטח. בנוסף, כמובן שצריך לבצע התאמה אישית לכל אחד. למשל, אם אתם רגישים למזונות מסוגים שונים, מובן שלא תכניסו אותם לתפריט. זה גם צריך להיות נוח מבחינה פרקטית ולהתאים לאורח החיים שלכם. מה שכן, אם תבנו תפריט שמתאים לכם ותתמידו בו, התוצאה לא תאחר להגיע.

פעילות גופנית מתאימה

כמובן שכדי ליהנות מהתוצאה הרצויה, אתם צריכים לעשות פעילות גופנית מתאימה. כפי שאתם בוודאי יודעים, יש הבדל בין אימון אירובי ובין אימון אנאירובי. לכן, אם אתם נמצאים ממש בתחילת הדרך, חשוב שתשימו לב גם לעניין הזה. כאשר אתם נגישים למכון הכושר, רצוי שתגדירו בפני המדריך את המטרה. אם המטרה שלכם היא לרדת במשקל, גם התפריט יהיה שונה. לעומת זאת, אם המטרה היא להעלות את מסת השריר, התפריט ייראה אחרת. הפעילות הגופנית שתעשו חייבת להתאים למטרה שלכם. השילוב בין פעילות גופנית מתאימה ובין תפריט נכון יובילו אתכם אל המטרה. ראוי לציין שלכל אחד מאיתנו יש מטען גנטי שונה. זה יכול להשפיע על קצב העלאת מסת השריר ובהחלט חשוב לקחת גם את הנקודה הזאת בחשבון.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

איך לבנות תזונה מאוזנת התומכת במטרות הכושר שלך
פורסם ע"י חן רוזנשטיין ב 26 לאפריל 2024
לאחרונה הכושר הגופני שלך מטריד אותך? בלי ששמת לב עברו כבר שנים בלי שאתה זז? אתה מסתכל במראה ובכל פעם רואה עוד ועוד קילוגרמים שאספת בדרך? אם כך, כדאי שתדע שאתה לא לבד. זה קורה לכולנו בגלל סיבות שונות כמו עבודה, לחצים וילדים. עם זאת, אף פעם לא מאוחר מידי לעשות את השינוי, ואין ספק […]
חשיבות מתיחות בסיסיות לשיפור גמישות ומניעת כאבים
פורסם ע"י יסמין יוסף ב 15 לאפריל 2024
אתם עוסקים בפעילות גופנית אך לא עושים מתיחות בסיסיות? הגיע הזמן שתדעו: מתיחות הן לא במקרה חלק מהאימון של כל ספורטאי מקצועי. למעשה, היום גם אנשים שעוסקים בספורט בצורה חובבנית לא מוותרים על מתיחות. הן יכולות לשפר את הגמישות שלנו וכך גם למנוע כאבים ופציעות. זה לא משנה בני כמה אם או באיזו פעילות גופנית […]
כך תחזקו את גופכם בעזרת אימונים מתאימים
פורסם ע"י ליאת מגריסו ב 28 למרץ 2024
אתם מוצאים את עצמכם מתאמנים הרבה מאוד אך לא רואים תוצאות? או ליתר דיוק, רואים תוצאות שאינן מספקות אתכם? אם כך, ברור מדוע אתם מחפשים אימונים מתאימים. העניין הוא שהיום, בתחום הכושר הגופני, השמיים הם הגבול. לכן לא קל לבחור את האימונים הנכונים לכל אחד מאיתנו. מבולבלים ורוצים עזרה? בכתבה שלפניכם תמצאו מספר טיפים שיעזרו […]