פיטסנטר בלוג קיר טיפוס יתרונות טיפוס קירות – כל מה שרציתם לדעת

יתרונות טיפוס קירות – כל מה שרציתם לדעת

אם גם הילדים שלכם מדברים איתכם על טיפוס קירות, אתם בוודאית תוהים: האם זה כדאי? האם מדובר על ספורט שבאמת רצוי לחשוף אליו את הילדים? ואולי גם לנו בעצמנו כדאי להתחיל לטפס על קירות? יתרונות טיפוס קירות זה מסוג אותם הדברים שכבר אי אפשר להתעלם מהם בימינו. אתם מחפשים את הפעילות הגופנית הנכונה לילדים? רוצים להתחיל לעשות ספורט בעצמכם? כך או כך, טיפוס קירות זו אופציה שכדאי לכם להכיר מקרוב, ויפה שעה אחת קודם.

יתרונות טיפוס קירות - כל מה שרציתם לדעת
בתמונה: טיפוס קירות

יתרונות טיפוס קירות בכל גיל

נתחיל דווקא מהסוף: אם חשבתם שטיפוס קירות מתאים רק לילדים, טעיתם. היום אנחנו רואים שאנשים בגילאים שונים פונים לעסוק בספורט הזה. זה לא במקרה, שכן חלק מאותם יתרונות טיפוס קירות קשורים לעובדה שהספורט מתאים לכולם. אתם לא צריכים להיות בגיל מסוים כדי לעסוק בטיפוס קירות. אתם גם לא צריכים להגיע עם ידע מוקדם או להיות מאוד בכושר. אתם תראו שאם תתמידו, תשפרו את היכולות שלכם עם הזמן. בנוסף, כאשר מדברים על יתרונות טיפוס קירות, צריך להתייחס גם לרמת הפציעות. בניגוד למה שאנשים רבים חושבים, לא מדובר על ספור שדיש בו יותר פציעות בהשוואה לענפי ספורט אחרים. אם חלק מהעניין מבחינתכם הוא לבחור ספורט שאינו מסוכן, גם במובן הזה טיפוס יתאים לכם. קיר טיפוס הוא קיר שיש בו לא מעט חבלים להגנה. משמעות הדברים היא שזה לא שאתם ככה סתם מטפסים ועלולים ליפול. ההפך הוא הנכון. אתם קשורים ובטוחים בכל רגע ולכן אין סיבה לחשוש במובן הזה.

יתרונות טיפוס קירות ושיפור הכושר הגופני

כמובן שאחד מאותם יתרונות טיפוס קירות הוא הנושא של שיפור הכושר הגופני. מחקרים בתחום מראים בצורה חד משמעית: למטפסים יש כוח אחיזה אדיר. לעומת אנשים שאינם מטפסים, המטפסים חזקים פי 30 אחוז יותר. בנוסף, גם השרירים אחראים על כיפוף האצבעות הרבה יותר חזקים אצל המטפסים. אנשים שעוסקים בטיפוס יכולות גם לבצע מאמצים לאורך זמן יותר ממושך מבלי לאבד את כוח השרירים. כחלק מהיתרונות של טיפוס קירות, אנחנו רואים שמדובר על פעילות שמפעילה הרבה קבוצות שרירים. זה לא משהו שאפשר לומר על הרבה ענפי ספורט וזה בהחלט עניין ייחודי שכדאי לשים לב אליו. אימוני טיפוס מפעילים בצורה מאוד טובה ומשמעותית הרבה שרירים. למשל: הם מפעילים את שרירי הליבה ואת שרירי הכתפיים. לכן ברור מדוע מי שעוסק בטיפוס יכול ליהנות משינוי חיובי מאוד בגופו. זה בא לידי ביטוי בחוזק וגם בעיצוב הגוף והשרירים.

החשיבות של אימון טיפוס בטיחותי

מה שכן חשוב לדעת, מעבר לאותם יתרונות טיפוס קירות, זה גם איך מתאמנים. אתם יכולים להגיע לקירות טיפוס שונים ולנסות להתאמן לבד, אך לא בטוח שזה כדאי. מדובר על ספורט שהפך לרציני מאוד, וכתוצאה מכך, אנחנו רואים שיש גם מאמנים מקצועיים בתחום הזה. לכן, אם אתם רוצים להתחיל לטפס, כדאי שתעשו זאת בצורה מסודרת. הרעיון הוא כמובן לא לפגוע בעצמכם ולא להיות חשופים לפציעות פוטנציאליות מיותרות. אתם רוצים לעשות את הדברים בצורה נכונה תוך שמירה על גופכם. לכן כדאי לבחור את המקום הנכון ואת המדריך המקצועי ביותר לפני שאתם מתחילים לטפס. בצורה כזאת תוכלו לעשות את הדברים בהדרגה, מה שאומר שלא תפגעו בגופכם. אתם תראו כיצד עם הזמן תרכשו ביטחון ותטפסו בצורה טובה ומהירה יותר. טיפוס קירות משפיע גם על היכולות המנטאליות, כמו למשל: על התכנון, על בניית אסטרטגיית הטיפוס ועל הריכוז. לכן ברור מדוע מדובר על ספורט שמומלץ לכולם, אז למה אתם מחכים?

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

קיר טיפוס. טיפוס קיר
פורסם ע"י קובי מרדכי ב 19 לאפריל 2022
קירות טיפוס, בולדרים, טיפוס הובלה, טיפוס ספיד? מסתבר שענף הטיפוס מאוד מגוון. ענף זה נולד כיוון שהאלפיניסטים, שטיפסו על צוקים וסלעים בטבע – חיפשו מקום להתאמן בו. קיר טיפוס, מתחם מלאכותי שנוצר כדי לענות על צורך זה. אלפיניסטים, שמטרתם היחידה היא לעבור מכשולים ולהגיע לפסגה, מצאו פתרון, יש להם אימון טיפוס מותאם. בנוסף, במהלך המאה […]