פיטסנטר בלוג כללי תרגילי מתיחות אחרי אימון שיעזרו לכם לשחרר את הגוף

תרגילי מתיחות אחרי אימון שיעזרו לכם לשחרר את הגוף

לאחרונה החלטתם שספורט חייב להפוך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלכם? האמת היא, שאתם צודקים. לספורט יש יתרונות רבים, אך חשוב גם להפקיד לעשות אותו בצורה נכונה. לכן על תרגילי מתיחות אחרי אימון מסוגים שונים לא כדאי לכם לוותר, כי אתם לא תאמינו עד כמה זה ישפר את ההישגים שלכם.

החשיבות של תרגילי מתיחות אחרי אימון

עוד לפני שניתן דוגמאות למספר תרגילי מתיחות שכדאי לעשות, יש לעצור ולהבין את חשיבות העניין. הגוף שלנו, כפי שכולנו יודעים לומר, עובד כמו מכונה. ממש כמו שקורה לכל מכונה אחרת, כמו למשל למכונית שלנו, אנחנו רואים שהוא צריך רגע להתחמם ולהיכנס לעניין. לכן לתרגילי המתיחות השונים יש משמעות אדירה, בין אם מדובר על התרגילים שתעשו לפני אימון כוח ובין אם מדובר על תרגילי המתיחות שתעשו בסוף האימון. לכן, אפילו שזה יגזול מכם עוד כמה דקות, מדובר על עניין משמעותי ביותר שכדאי מאוד להתרגל אליו.

תרגילי מתחילות אחרי אימון

תרגילי מתיחות אחרי אימון מומלצים שכדאי להתמיד בהם

בבואנו לדבר על תרגילי מתיחות אנחנו רואים שיש אפשרויות שונות ומגוונות. לכן כדאי יהיה לבחור מספר תרגילים שבהם תוכלו להתמיד ושיהיה לכם כמה שיותר פשוט לבצע, כמו למשל:

מתיחה לחזה

יש לעמוד על יד הקיר ולהניח את אחת מהידיים על הקיר. שימו לב: הגובה שבו אתם מניחים את היד צריך להיות מעל הכתף. כעת, במצב הזה, יש ללכת מעט קדימה וכך תרגישו את המתיחה שנוצרת באזור החזה.

מתיחה לזוקפים של הגב

שבו בנוחות על הרצפה או על מזרון, מה שנוח לכם ובהתאם לעונה. כעת, מהמצב הזה ישרו רגל אחת ואת השנייה הניחו בצורת אלכסון על גבי הרגל הישרה, כאשר הגוף מופנה לצד השני כמובן.

מתיחה לצוואר שלכם

פעמים רבות אתם סובלים מכאבי צוואר? אם כך, כאשר אתם חושבים על תרגילי מתיחות, כדאי יהיה לעשות גם מתיחות לצוואר. בעזרת היד הפנו בצורה עדינה את הצוואר לנקודה מסוימת. זה יכול להיות ימינה, שמאלה, למטה או למעלה.

מתחילה לגב התחתון

אי אפשר לדבר ברצינות על תרגילי מתיחות ולא להזכיר את הגב התחתון. רבים מאתנו סובלים מכאבים באזור הזה ולכן חשוב ביותר להקפיד על מתיחות לפני ואחרי כל אימון שמערב גם את הגב התחתון. בצעו את תנוחת הנחש ותראו שזו תהיה מתיחה נפלאה לגב התחתון.

מתיחה לכתפיים

חשוב ביותר לבצע גם מתיחות לאזור הכתפיים. במקרה הזה יד אחת שמופנית לכיוון הנגדי והיד השנייה למעשה לוחצת וכך יוצרת את המתיחה באזור הכתף.

תרגילי פרפר

מדובר כאן על תרגיל מתיחה מאוד מוכר וידוע. אתם יושבים על מזרון, או על הרצפה, בהתאם לנוחות שלכם, ולוקחים את הרגליים קדימה. אתם מיישרים אותן ובעדינות לוקחים את חלק הגוף העליון שלכם ישירות אל עבר הרגליים.

מתיחה לאמות

קחו יד אחת תחילה וישרו אותה. כך היד צריכה להיות מופנית כלפי חוץ ואילו היד שנייה צריכה בינתיים לבצע את המתיחה ביד.

האם תמיד צריך לעשות תרגילי מתיחות אחרי אימון?

התשובה היא בפירוש כן. זה לא משנה אם אתם מתכוונים לעסוק בפעילות גופנית פעם בשבוע או שלוש פעמים. זה גם לא באמת חשוב איזה סוג של פעילות גופנית אתם רוצים לעשות. מה שכן חשוב, זה לדאוג לכך שלא תעמיסו על עצמכם יותר מידי. לכן חשוב להקפיד על תרגילי המתיחות השונים. כך הגוף שלכם יצליח להתחמם לפני תחילת הפעילות וגם להירגע בסיומה. התחילו בכך כבר מהאימון הקרוב ותראו שזה יקל עליכם מאוד.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

איך לבנות תזונה מאוזנת התומכת במטרות הכושר שלך
פורסם ע"י חן רוזנשטיין ב 26 לאפריל 2024
לאחרונה הכושר הגופני שלך מטריד אותך? בלי ששמת לב עברו כבר שנים בלי שאתה זז? אתה מסתכל במראה ובכל פעם רואה עוד ועוד קילוגרמים שאספת בדרך? אם כך, כדאי שתדע שאתה לא לבד. זה קורה לכולנו בגלל סיבות שונות כמו עבודה, לחצים וילדים. עם זאת, אף פעם לא מאוחר מידי לעשות את השינוי, ואין ספק […]
חשיבות מתיחות בסיסיות לשיפור גמישות ומניעת כאבים
פורסם ע"י יסמין יוסף ב 15 לאפריל 2024
אתם עוסקים בפעילות גופנית אך לא עושים מתיחות בסיסיות? הגיע הזמן שתדעו: מתיחות הן לא במקרה חלק מהאימון של כל ספורטאי מקצועי. למעשה, היום גם אנשים שעוסקים בספורט בצורה חובבנית לא מוותרים על מתיחות. הן יכולות לשפר את הגמישות שלנו וכך גם למנוע כאבים ופציעות. זה לא משנה בני כמה אם או באיזו פעילות גופנית […]
כך תחזקו את גופכם בעזרת אימונים מתאימים
פורסם ע"י ליאת מגריסו ב 28 למרץ 2024
אתם מוצאים את עצמכם מתאמנים הרבה מאוד אך לא רואים תוצאות? או ליתר דיוק, רואים תוצאות שאינן מספקות אתכם? אם כך, ברור מדוע אתם מחפשים אימונים מתאימים. העניין הוא שהיום, בתחום הכושר הגופני, השמיים הם הגבול. לכן לא קל לבחור את האימונים הנכונים לכל אחד מאיתנו. מבולבלים ורוצים עזרה? בכתבה שלפניכם תמצאו מספר טיפים שיעזרו […]