פיטסנטר בלוג פילאטיס מה זה פילאטיס? ומה היתרונות של אימון זה

מה זה פילאטיס? ומה היתרונות של אימון זה

אלא אם אתם מתגוררים מתחת לאבן, כנראה שכבר שמעתם על פילאטיס, שהוא אימון שסחף את העולם בסערה ומחזיק בפופולאריות מרשימה מאז שנכנס לחיינו ועד היום. במאמר זה נספר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על פילאטיס, מאיפה הוא הגיע, מה בעצם מתרחש באימון פילאטיס ומה צריך לדעת לפני שמצטרפים לחגיגה.

מה זה פילאטיס ומה היתרונות של אימון זה
בתמונה: מתאמנת בפילאטיס

קצת על ההיסטוריה של פילאטיס

הפילאטיס הומצא על ידי בשם ג׳וזף פילאטיס, אי שם בגרמניה של שנות ה20. אימו של ג׳וזף הייתה נטורופתית, ואביו מתעמל אומנותי. טכניקת הפילאטיס נגזרה מטכניקות יוגה עתיקות, וקיבלה השראה ממגוון של תחומים בבריאות הגוף.

פילאטיס במאה ה-21

המילה פילאטיס במאה ה-21 לא מתארת רק אימון ספורט, היא מתארת לייף סטייל. מכורי הפילאטיס הרציניים מעידים על כך שהפילאטיס שינה את חייהם, ועזר להם להגיע לתוצאות לא רק בפן הפיזי, אלא גם לבריאות הנפש ושדרוג איכות החיים. תוכלו למצוא קהילות עצומות של מכורי פילאטיס שישמחו לקבל אתכם לחבורה ולעזור לכם להתמיד באימונים.

מהם היתרונות של אימון פילאטיס?

אז אחרי שהבנתם מאיפה הגיע הפילאטיס וכמה הוא סחף את העולם, כדאי שתהיו מודעים ליתרונות הרבים שמביא עימו הפילאטיס:

פילאטיס משפר גמישות

לא הרבה מאיתנו מודעים לכמה אנחנו לא גמישים, וכמה שיפור הגמישות יכול להקל על חיי היום יום שלנו. גוף בעל גמישות מספקת יכול להתמודד עם עומסים כבדים למדי מבלי להיפצע או לגרום לכאבים חריגים ביום שאחרי, וכן להחלים מהר יותר מתאונות או נפילות.

אימון פילאטיס יכול לעזור ולשפר כאבים שונים

לא מעט אנשים שסובלים מכאבי גב, כאבי ברכיים, כתפיים וכולי מגיעים אל הרופא או הרופאה שלהם ומקבלים המלצה חמה להצטרף אל אימון פילאטיס מדי פעם. אימוני פילאטיס ידועים בכך שהם מסייעים להפחית כאבי גוף שונים, ולהקל על כאבים כרוניים שלא מגיבים לטיפולים אחרים.

פילאטיס מחטב ומעצב את הגוף

לצד היתרונות שלו בבריאות הגוף, פילאטיס מסייע למתאמנים רבים להגיע לתוצאות אסתטיות, להוריד במסת השומן ובמשקל ולצמצם היקפים. עצימות אימוני הפילאטיס עוזרת לחזק את הגוף ולחטב אותו בו זמנית, והתמדה רצינית בו תביא לכם תוצאות נהדרות.

אימון פילאטיס מחזק את שרירי הגוף

אמנם לא הרבה חושבים כך כשהם שומעים על אימוני הפילאטיס, אבל פילאטיס מחזק את שרירי הגוף באופן משמעותי מאוד אם מצליחים להתמיד באימונים. מתאמנים בפילאטיס יהיו חזקים ושריריים יותר ממה שהייתם מצפים, ויתרון זה מצטרף לכך שגמישות הגוף שלהם תשתפר גם היא – ואלו לא תוצאות שניתן לקבל במקביל מהרבה סוגי ספורט אחרים.

מה כדאי לדעת לפני שמצטרפים אל אימון פילאטיס?

  • פילאטיס אמנם נראה מעט מאיים, אבל מאמן עם הכשרה מתאימה יכול להתאים את התרגילים למתאמנים בכל דרגות הקושי והניסיון
  • אימון פילאטיס מתומחר כיום בשוק בין 25 ועד לכ-150 שקלים פר שיעור, תלוי במיקום, בפופולאריות המאמן ובאיכות הציוד שברשותו
  • ישנם מספר סוגים של אימון פילאטיס, לדוגמת פילאטיס מכשירים או מזרן
  • המטרה של אימוני הפילאטיס היא לחזק את שרירי הליבה של הגוף לכל אורכו, באופן מאוזן ומבוקר
  • ניתן להתאמן בפילאטיס גם מהבית, בעזרת הדרכות אונליין או סרטוני יוטיוב רבים שנוצרו בנושא, וכדאי להתייעץ עם הרופא שלכם קודם לכן

לסיכום

הפילאטיס כבש את החברה המערבית אי שם בתחילת שנות ה-2000, ומאז אין מי שלא מכיר את האימון המרשים שלעיתים מאיים על מי שלא מכיר את התחום. בין אם אתם שוקלים להתחיל ללכת לאימוני פילאטיס מכשירים, או להתנסות בפילאטיס מזרן אצלכם בבית, זוהי בחירה נפלאה עבור הבריאות שלכם ויכולה לשפר כאבים רבי ולחזק את הגוף שלכם באופן משמעותי.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

יתרונותיהם של אימוני פילאטיס מכשירים
פורסם ע"י דפנה דורון ב 24 למרץ 2024
אם יש ענף ספורט שבשנים האחרונות כולם מדברים עליו, זה פילאטיס מכשירים. למעשה, מדובר על ענף ספורט מיוחד במינו ולכן טבעי שגם אתם תרצו לנסות אותו. אם אתם נמצאים בשלב שבו אתם מחפשים ספורט עם יתרונות רבים, הפילאטיס יהיה אידיאלי עבורכם. זה לא במקרה שברחבי העולם כולו כולם מדברים על הספורט הזה. הוא מתאים לאנשים […]
מה ההבדל בין יוגה לפילאטיס
פורסם ע"י מעיין רביד ב 21 לינואר 2024
יוגה ופילאטיס צברו פופולריות עצומה כתרגולי כושר המציעים גישה הוליסטית לכושר ולרווחה. לכן ברור מדוע גם אתם רוצים להתחיל לעסוק בענפי ספורט כאלה. עם זאת, חשוב לעצור ולהבין: יש הבדל בין השניים. כל ענף ספורט יוכל לתרום תרומה אחרת לכושר הגופני שלכם ולבריאותכם. לכן חשוב תחילה להבין מהם ההבדלים ומה מציעה כל פעילות גופנית כזו. […]
כמה פעמים מומלץ לעשות פילאטיס
פורסם ע"י אלונה פלדמן ב 18 לדצמבר 2023
אם כבר כמה חודשים אתם מחפשים ענף ספורט שיתאים לכם, ברור מדוע פילאטיס עולה על הפרק. מדובר על פעילות גופנית נהדרת שיכולה לעשות לגוף שלכם רק דברים טובים. תוצאות אימון פילאטיס יכולות להיראות מורגשות בצורה בלתי רגילה הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. לכן, אם תוכלו לבחור כבר בקרוב את המסגרת הנכונה לכם לתרגול פילאטיס, […]