פיטסנטר בלוג פילאטיס תרגילי פילאטיס לחיזוק הגב והקלה על הכאב

תרגילי פילאטיס לחיזוק הגב והקלה על הכאב

אחת מהתופעות הנפוצות ביותר הקשורות לכאבים, זו תופעה של כאבי גב. למעשה, מחקרים מראים שבין 60 ל 80 אחוז מהאנשים, בשלבים שונים של חייהם, עלולים לסבול מכאבי גב. לכן נשאלת השאלה: מה עושים בנידון והאם יש משהו שיכול להקל על הכאב? אם גם אתם בדילמה הזאת, כדאי שתדעו: תרגילי פילאטיס לחיזוק הגב זו התשובה. כל הפרטים במאמר הבא.

מה באמת גורם לכאבי הגב?

עוד לפני שננסה להבין האם פילאטיס מזרון יכול להתאים לנו יותר מאשר פילאטיס מכשירים, צריך להבין למה כואב לנו הגב. יש לא מעט גורמים שעלולים להוביל לכאבי גב, כמו למשל: פריצת דיסק, בלט דיסק או בעיות אחרות בעמוד השדרה עלולות להוביל לבעיות גב.

בנוסף, ניתן לראות שאצל אנשים רבים גם לחץ נפשי מוביל לא פעם לבעיות גב. יש מקרים שבהם הכאב מופיע כתוצאה מתאונה או נפילה, כך שבהחלט ניתן לומר שהגורמים לכאבי הגב רבים ומגוונים.

תרגילי פילאטיס לחיזוק הגב שבאמת יכולים לעשות לכם טוב

כדי לחזק את הגב וכדי להתמודד עם הכאב, רצוי מאוד לעשות תרגלים שמיועדים לכך. כאן בדיוק נכנסת לתמונה הפעילות הגופנית, וזה נכון במיוחד אם בוחרים מספר תרגילי פילאטיס שמתאימים לכך. ברוב המקרים אנחנו נראה שישנה חלוקה לשני סוגים של תרגילי פילאטיס שמיועדים לגב. הקבוצה הראשונה היא תרגילים שמיועדים להקלה על כאבים שונים באזור הגב העליון. לעומת זאת, הקבוצה השניה כוללת דווקא תרגילים שהמטרה שלהם היא להקל על כאבים בגב התחתון. בנוסף, יש הבדל בין אימון פילאטיס שמטרתו להתמודד עם כאבים קיימים ובין אימון שמטרתו למנוע כאבים עתידיים.

תרגילי פילאטיס לחיזוק הגב שתוכלו לבצע בקלות

כאשר אתם עומדים בעמידת שש, נסו לקער את הגב בצורה איטית לכיוון הרצפה. נסו להישאר בתנוחה הזאת בערך כחמש שניות ולאחר מכן נסו לקמר את הגב בדיוק לכיוון ההפוך. כלומר, הקימור צריך להיות לכיוון התקרה, וגם כאן רצוי לעצור ולהישאר בתנוחה הזאת לפחות חמש שניות. חזרו על התרגיל הזה כ-5 סבבים שונים ותרגישו שיפור אם תתמידו בתרגיל. תרגיל פילאטיס נוסף שכדאי לנסות הוא תרגיל בשכיבה. כאשר הברכיים מכופפות וכפות הרגליים על הרצפה – שכבו על הגב. משכו, בעזרת הידיים, את אחת מהברכיים אל כיוון החזה והישארו כך כ30 שניות. כמובן שצריך לחזור למצב של שכיבה ואז לבצע את אותו התרגיל עם הברך השניה.

איפה באמת כדאי לתרגל פילאטיס?

בין אם אתם רוצים לנסות פילאטיס שעושים בעזרת מכשירים ובין אם אתם רוצים לעשות כל אימון פילאטיס אחר, חשוב לבחור את המקום שאליו אתם פונים. כתוצאה מכך שהפעילות הגופנית הזאת טובה ומסייעת לגוף ברמות שונות, ברור מדוע היא זוכה להצלחה מסחררת. למעשה, אנחנו רואים שאנשים רבים שמתחילים עם הפעילות הזאת לא יכולים לוותר עליה, שכן יש לה יתרונות רבים.

זו הסיבה שבגללה, אם תתחילו לחפש היום סטודיו לפילאטיס, אתם תראו שהאפשרויות רבות. מצד אחד זה כמובן חיובי, כי זה אומר שיש אופציות שבונות שביניהן תוכלו לבחור. מצד שני, מה אתם באמת יודעים על בחירת סטודיו שבו ניתן לתרגל פילאטיס? לכן כדאי יהיה לבדוק כמה פרטים מראש. למשל, האם מדובר על סטודיו שיש בו מדריכים וותיקים? והאם יש אפשרות לבחור בין שיעורים ברמות קושי שונות? בנוסף, רצוי גם לבדוק מה חושבים מתעמלים אחרים על המקום. האם הם באמת ממליצים בחום על הסטודיו או לא? רק אחרי שיהיו לכם את כל הפרטים האלה תוכלו לבחור את המקום הנכון ביותר עבורכם.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

יתרונותיהם של אימוני פילאטיס מכשירים
פורסם ע"י דפנה דורון ב 24 למרץ 2024
אם יש ענף ספורט שבשנים האחרונות כולם מדברים עליו, זה פילאטיס מכשירים. למעשה, מדובר על ענף ספורט מיוחד במינו ולכן טבעי שגם אתם תרצו לנסות אותו. אם אתם נמצאים בשלב שבו אתם מחפשים ספורט עם יתרונות רבים, הפילאטיס יהיה אידיאלי עבורכם. זה לא במקרה שברחבי העולם כולו כולם מדברים על הספורט הזה. הוא מתאים לאנשים […]
מה זה פילאטיס ומה היתרונות של אימון זה
פורסם ע"י יעקוב מור ב 28 לינואר 2024
אלא אם אתם מתגוררים מתחת לאבן, כנראה שכבר שמעתם על פילאטיס, שהוא אימון שסחף את העולם בסערה ומחזיק בפופולאריות מרשימה מאז שנכנס לחיינו ועד היום. במאמר זה נספר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על פילאטיס, מאיפה הוא הגיע, מה בעצם מתרחש באימון פילאטיס ומה צריך לדעת לפני שמצטרפים לחגיגה. קצת על ההיסטוריה של פילאטיס הפילאטיס […]
מה ההבדל בין יוגה לפילאטיס
פורסם ע"י מעיין רביד ב 21 לינואר 2024
יוגה ופילאטיס צברו פופולריות עצומה כתרגולי כושר המציעים גישה הוליסטית לכושר ולרווחה. לכן ברור מדוע גם אתם רוצים להתחיל לעסוק בענפי ספורט כאלה. עם זאת, חשוב לעצור ולהבין: יש הבדל בין השניים. כל ענף ספורט יוכל לתרום תרומה אחרת לכושר הגופני שלכם ולבריאותכם. לכן חשוב תחילה להבין מהם ההבדלים ומה מציעה כל פעילות גופנית כזו. […]