פיטסנטר בלוג מידע מקצועי יוגה למתחילים – המדריך המלא

יוגה למתחילים – המדריך המלא

בלי ששמתם לב החיים שלכם הפכו להיות לחוצים מאוד בשנים האחרונות? אתם מחפשים את השקט ואת השלווה? רוצים לשמוע את הקול שלכם בתוך כל הרעש והבלגאן? עכשיו זה הרגע להתחיל בשיעורי יוגה למתחילים. מה שכן, חשוב שתבחרו בדיוק את סוג היוגה המתאים לכם, ועל כך במאמר שלפניכם.

בתמונה: מתאמנת בשיעור יוגה למתחילים בתרגיל פשוט ונפוץ בשיעור יוגה

יוגה למתחילים – על מה כולם בעצם מדברים?

עוד לפני שתוכלו לבחור בין שלל שיעורי יוגה קיימים, אתם צריכים לדעת במה באמת דברים אמורים. אם חשבתם לרגע שהיוגה יכולה להתאים רק למי שזה עתה הגיע מטיול ארוך של כמה חודשים בהודו, דעו שאתם. טועים. אומנם זה נכון שהיוגה התחילה בהודו, אך היום היא כבר נפוצה בכל העולם. בישראל, יוגה בתל אביב מאוד נפוץ ופופולרי לפי כמות המאמנים ומקומות האימון אשר מציעים אימוני יוגה. מקור המילה הוא בשורש יוג', שלמעשה המשמעות שלו היא "איחוד". אפשר גם להבין מדוע, שכן יש כאן איחוד בין: הרוח, הגוף והנפש. האיחוד נעשה גם בין כל מה שסובב את האדם ובין האדם עצמו, כך שברור מדוע הספורט הזה מעניין ומושך אליו אנשים רבים ברחבי העולם.

סוגי יוגה למתחילים - הכירו את סוגי היוגה הנפוצים ביותר

אם אתם מתעניינים באפשרות של יוגה למתחילים, חשוב שתבינו: יש היום סוגים רבים של יוגה. אומנם זה נכון שכאשר היוגה רק החלה את דרכה בעולם לא היו קיימים כל הסוגים והזרמים שניתן לראות היום, אך היום הבחירה מגוונת. לכן עולה השאלה הטבעית: איך יודעים איזו שיטת יוגה יכולה להתאים לנו? על מנת שתוכלו לבחור ביו סוגי יוגה שונים, אתם צריכים להגדיר את המטרה שלכם. האם אתם מחפשים את השלווה? או שאולי אתם רוצים דווקא להזיע כמה שיותר בשיעור היוגה שלכם?

יוני יוגה

אם מתחשק לכם לנוח. כאן מדובר על יוגה ששמה דגש בעיקר על התיאום שנוצר בין הנשימות ובין הגוף. היא יותר עדינה, רכה וזורמת לעומת סוגים אחרים של יוגה. יש כאן התאמה מלאה לצרכי המתאמן ולכן תרגול כזה יכול להתאים לכל גיל וגם לאנשים שאין להם יכולות פיזיות מרשימות במיוחד.

איינגר יוגה

אם אתם מחפשים את השלמות. אם חלק ממה שמגדיר אתכם זה הרצון לעשות דברים בצורה מושלמת, זה כנראה סוג היוגה הנכון לכם. כל תנוחה שמבצעים כאן צריכה להיות מושלמת ונעשה בשיטת היוגה הזאת שימוש באביזרים שונים כמו שמיכות, רצועות, כיסאות ועוד.

אשטנגה יוגה

אם מתחשק לכם לעבוד באמת קשה. כאן כבר מדובר על יוגה שכוללת בתוכה אתגרים פיזיים של ממש. בבסיס השיטה עומדת סדרת תרגילים, כאשר דרגת הקושי רק הולכת ועולה. כמובן שהשיטה הזאת תתאים יותר למי שמגיע עם רקע בספורט ועם יכולת פיזית גבוהה.

שיבננדה יוגה

אם אתם לחוצים ומחפשים קצת שלווה. כאן המטרה היא אחרת, שכן בשיטת היוגה הזאת אנחנו מחפשים את ההרפיה ואת השלווה. יש ביוגה הזאת 12 תנוחות שונות והשיטה מתאימה יותר למי שרוצה לנוח ולשחרר לחצים.

בשיעורי יוגה למתחילים חשוב התירגול

עכשיו, אחרי שאתם מבינים טוב יותר מה זה יוגה, חשוב שתדעו עוד משהו: זה לא יקרה אם לא תעשו. כלומר, בין אם המטרה שלכם היא לנוח ובין אם אתם רוצים לעבוד קשה ולהזיע, אתם צריכים להיות אקטיביים כדי שהדברים יקרו. לכן כדאי מאוד לבחור עוד היום את המקום המושלם מבחינתכם לשיעורי יוגה. אתם יכולים להיות בטוחים שאם תשכילו לבחור את סוג היוגה המתאים לכם, תיהנו מכל רגע. מהר מאוד תרגישו את תרומת היוגה לכל הרבדים בחיים שלכם, אז למה שלא תתחילו לעשות את זה עוד היום?

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

טיפים לתנוחות ביוגה שיחזקו אתכם
פורסם ע"י ליאור לזר ב 24 לינואר 2024
כפי שכולנו יודעים, יוגה היא תרגול עתיק הידוע ביתרונותיו הרבים, לרבות שיפור הכוח, הגמישות ובהירות המחשבה. לכן ברור מדוע גם אתם בחרתם להתחיל לתרגל יוגה. עם זאת, חשוב להבין: יש לא מעט תנוחות ביוגה, וחלקן יכולות להיות טובות מאחרות. אתם מחפשים תנוחות שבאמת יכולות לחזק אתכם? רוצים לדעת איזה סוגי יוגה יש ומה הכי מתאים […]
מה ההבדל בין יוגה לפילאטיס
פורסם ע"י מעיין רביד ב 21 לינואר 2024
יוגה ופילאטיס צברו פופולריות עצומה כתרגולי כושר המציעים גישה הוליסטית לכושר ולרווחה. לכן ברור מדוע גם אתם רוצים להתחיל לעסוק בענפי ספורט כאלה. עם זאת, חשוב לעצור ולהבין: יש הבדל בין השניים. כל ענף ספורט יוכל לתרום תרומה אחרת לכושר הגופני שלכם ולבריאותכם. לכן חשוב תחילה להבין מהם ההבדלים ומה מציעה כל פעילות גופנית כזו. […]
כל מה שרציתם לדעת על אומנויות לחימה מהמזרח
פורסם ע"י עומר שדה ב 22 לנובמבר 2023
אומנויות לחימה מהמזרח כוללות מגוון רחב של דיסציפלינות, שלכל אחת מהן הפילוסופיות, הטכניקות והשורשים התרבותיים הייחודיים לה. אומנויות אלה משלבות לעתים קרובות הגנה עצמית, מיומנויות לחימה, מדיטציה ומסורת. בנוסף, הן גם מציעות גישה הוליסטית לצמיחה אישית וכמובן, כושר גופני. לכן, אם גם אתם חושבים להתחיל בפעילות כזאת, כדאי שתבדקו במה אתם בוחרים. האפשרויות מגוונות ולכן […]